Welke bestellingen zijn compleet

Maken van de lijst

  • open ANB5Genie (rode pakket) en selecteer de juiste medewerker (jezelf)
  • open tabblad `bestellingen` – `bestellingen: compleet`
  • Bepaal de gewenste selectie: te assembleren, te verzenden, te bellen klanten voor afhalen
      Weergeven –

Systemen/Paketten

    geeft alle bestellingen weer die het produkt bevatten `systeemassemblage` uit ANB5Config-Algemeen-Algemeen. Dit zijn de systemen die ge-assembleerd moeten worden.
    Weergeven –

Post

    geeft alle bestellingen weer die het produkt bevatten `verzendkosten` of `rembourskosten` uit ANB5Config-Algemeen-Algemeen. Dit zijn de bestellingen die op de post moeten.
    Weergeven –

Componenten, inc post

    geeft alle bestellingen weer die NIET het produkt bevatten `systeemassemblage` uit ANB5Config-Algemeen-Algemeen. Deze klanten kunnen gebeld worden dat hun spullen binnengekomen zijn.
  • Er zijn 2 speciale opties voor een extra uitgebreide lijst
      Checkbox `filialen meenemen`: laat ook alle bestellingen zien van gebruikers die automatisch aan deze ANB5 gekoppeld zijn met de mailbot
      Checkbox `rekening houden met rma`s`: houdt ook een exemplaar achter voor oudere bestellingen die in een rma-procedure zitten. Normaal worden bestellingen voor RMA`s niet gereserveerd, maar wachten die gewoon op de omruil, als deze checkbox aan staat krijgen oude RMA-bestellingen voorrang boven recente losse bestellingen
  • De knop Refresh herberekent de compleetlijst.
  • Lezen van de lijst

    • Links verschijnt de lijst met bestellingen, gesorteerd op bestelnummer, de oudste bestelling bovenaan
        In de kolom `compleet` staat

    `compleet => bellen`

      : deze bestelling is helemaal binnen. De assemblage kan beginnen, de bestelling kan klaargemaakt worden voor transport of de klant kan gebeld worden om zijn spullen te komen ophalen.
      In de kolom `compleet` staat

    `probl.`

      : deze bestelling is nog niet helemaal binnen. Rechtsboven vind je een lijst met de artikelen die nog niet voor deze klant op voorraad zijn en dus een probleem vormen. Let wel, het kan best zo zijn dat een produkt er wel is, maar dan is er een oudere bestelling van een andere klant die voorrang heeft.
      In de kolom `compleet` staat

    `reparatie`

      : deze bestelling is een reparatie zonder benodigde extra onderdelen. Deze is dus altijd compleet maar wacht op verdere afhandeling.
      In de kolom `compleet` staat

    `reparatie is af?`

      : deze bestelling hoort bij een reparatie waarvoor extra onderdelen nodig zijn, bijvoorbeeld omdat een onderdeel in RMA bij de leverancier ligt. Hier is iemand mee bezig die met de hand zal moeten controleren of de benodigde onderdelen voor de reparatie al binnen zijn. Dat kan per artikel op het tabblad `bestellingen: op produkt`. Rechtsklikken op elk produkt laat zien hoeveel er op voorraad zijn en de lijst rechtsboven geeft aan hoeveel er al eerder door andere klanten besteld waren. Het is helaas nog niet mogelijk om reparaties automatisch te laten beoordelen op compleetheid, omdat een klant doorgaans moet wachten totdat zijn eigen produkt omgeruild is in een RMAprocedure.
      In de kolom `compleet` staat de toevoeging

    `wacht op betaling`

      : deze bestelling wordt vooruit betaald. In het logboek kan je zien of de betaling binnen is. Zo ja, dan mag de bestelling uitgeleverd worden met handtekening voor ontvangst en met in het hokje bank/giro van het betaalscherm het bedrag dat vooruit over de bank betaald is. De eventuele rest van het bedrag moet de klant contant of per pin betalen.
  • Rechtsboven staan de probleemartikelen, deze zijn nog niet binnen.
      Afhankelijk van welk produkt mist kan al begonnen worden met assemblage of kan de klant alvast een deel afhalen.
      Voor bestellingen die aan een reparatie vasthangen kan dit niet. Deze moet je zelf handmatig nakijken of alle betreffende onderdelen al binnen zijn
  • Rechtsmidden staat de lijst zoals die in de bestelling staat
  • Rechtsonder staat het telefoonnummer van de klant en de logboeken die bij deze bestelling horen
      Het meest recente logboek staat in beeld, voor de oudere moet je scrollen