ANB5Fact – algemeen

ANB5Fact, het blauwe pakket, zorgt voor overzicht van alle contacten voor een bepaalde klant

Offertes
voor het maken van een offerte is in een flexibel aantal standaardpakketten die als uitgangspunt kunnen dienen, zodat geen compoenenten vergeten kunnen worden. Sommige standaardoffertes hebben een setprijs, waarbij de klant automatisch korting krijgt op de som van alle onderdelen, bijvoorbeeld bij aanschaf van een complete computer.
Oudere offertes kunnen gebruikt worden als basis voor een nieuwe of overgezet worden naar een bestelling, met behoud van de afgesproken prijzen.

Bestellingen
alle bestellingen die nog niet uitgeleverd zijn. Met name regelmatig kopende klanten hebben nog wel eens een lange lijst met backorders. ANB5 bezit hiervoor bulkuitboek. Deze krachtige functie bepaalt van alle artikelen in backorder hoeveel ervan beschikbaar zijn voor deze klant, uitgaande van de daadwerkelijke voorraad en rekening houdend met oudere bestellingen van andere klanten die voorrang hebben. Bulkuitboek voorziet in een verzamelfactuur met pakbonnen voor de afzonderlijke backorders, natuurlijk voorzien van de juiste bestelreferenties van uw klant.

Pakbonnen en facturen
Hierin zit de complete aankoophistorie van de klant. Erg handig om bijvoorbeeld nogmaals inktcartridges te leveren bij een eerder aangeschafte printer of om te kunnen zien welke onderhoudsdienst geschikt is voor deze klant.
Ook is het mogelijk om eerst pakbonnen uit te leveren en daarvan eenmaal per week een verzamelfactuur te maken. Voor sommige (klein)zakelijke klanten kan dit een uitkomst zijn.

Reparaties
Reparaties zijn voorzien van een standaard vragenlijst, zodat de reparatie-aanname gestructureerd verricht wordt, ook door nieuwe medewerkers. Dan hoeft de klant niet steeds gebeld te worden met aanvullende vragen. Ook voorkomen heldere afspraken en een goede klachtomschrijving tijdverlies en teleurgestelde klanten.
Hier verschijnen automatisch onderzoekskosten, zodat een reparatie niet ongemerkt gratis verricht hoeft te worden.

Todolist bevat alle vragen van een klant die niet direct een offerte, bestelling of reparatie zijn. Iemand moet deze uitzoeken en beantwoorden. Tot die tijd zorgt de todolist er voor dat ze niet kwijt raken en dat suggesties en deeloplossingen in een logboek bewaard kunnen blijven totdat alle informatie compleet is en de klant geïnformeerd kan worden.

Abonnement
Voor regelmatig terugkerende leveringen van goederen of diensten kunt u een abonnement aanmaken. ANB5 plaatst dan automatisch een bestelling in het systeem zodra de afgesproken termijn verstreken is. U vergeet nooit meer contact op de te nemen met uw klant voor zijn jaarlijske onderhoudsbeurt of het verlengen van zijn antivirus-oplossing.

Sidebase bevat de electronische prijslijsten van leveranciers. Sidebase is daarmee heel geschikt om snel nieuwe producten te kunnen aanmaken en van die producten te weten of ze leverbaar zijn, op welke termijn en tegen welke prijs. U kunt zelf opgeven welke schatting sidebase moet gebruiken als marge om de klant een richtprijs te kunnen geven. Het is niet langer nodig om een vraag naar een product dat u niet voert te noteren, uw leveranciers te bellen en daarna uw klant te moeten terugbellen. U kunt de klant direct helpen en zijn bestelling noteren!
Op basis van merk en vendorpartnummer wordt deze informatie gekoppeld aan de producten uit uw eigen assortiment zodat sidebase dezelfde prijs weergeeft als uw eigen productassortiment.