Standaard offertes gebruiken

Als een klant voor een heel systeem komt is het handig om gebruik te maken van een standaard offerte. Dat voorkomt dat u onderdelen vergeet en zorgt er ook voor dat de klant automatisch de korting krijgt die geldt bij aanschaf van een heel systeem ten opzichte van de prijs van alle losse onderdelen

In ANB5Fact selecteert u de juiste klant
Ga naar het tabblad Offerte, rechtermuisknop en kies “nieuw”

Selecteer linksboven “Systemen prijslijst” of de naam van de gewenste groep uitgebreide offertes
Kliik op het systeem (pakket) van uw keuze (prijzen kunnen afwijken van klantprijzen, kijk daar niet naar)
Klik op kopie selecteren
Beantwoord de vraag over dagprijzen met nee (die worden ’s nachts herrekend en zijn dus goed)

Er verschijnt een apart scherm “Brief bij offerte”. Hierin kan een standaard vragen / overleg-lijst staan (ANB5Config – ANB5Fact – Algemeen – newoffertetekst) of een blanco pagina. Deze kan gebruikt worden om een toelichting bij de offerte te maken die mee geprint / gemaild wordt als bijlage bij deze offerte.

De offerte staat op het werkblad met de juiste prijs en eventueel voorzien van de setprijs-korting. De offerte kan nu naar wens van de klant worden aangepast.