Oeps – ik heb een pinverschil

Je zoekt eerst het pin verschil op in het gele pakket via het tabblad “Transactielog – pinautomaat” en de php pagina “Facturen van vandaag”. Je ziet dat je bij een klant een pinfout hebt gemaakt.

Dan ga je in het blauwe pakket naar de desbetreffende klant en zoekt de factuur op. Je klikt met de rechtermuisknop op de desbetreffende factuur en kiest “nabetaling”. Bij “pin” vul je het MIN bedrag in wat de klant NIET heeft betaald. Bijvoorbeeld als de klant 5 euro te weinig heeft betaald dan vul je in -5. Voor de pin referentie gebruik je DEZELFDE pinreferentie die je hebt gebruikt toen het mis ging. Bijvoorbeeld de pinreferentie was 9992 dan gebruik je WEER 9992. NOOIT pinreferenties gaan verzinnen. Dan vul je bij “op rekening” het PLUS bedrag in en dan het emailadres leegmaken en “Opslaan zonder print”.

Nu staat er bij de klant een MIN bedrag bij Openstaand, dit is het bedrag wat de klant nog moet betalen. Als je teruggaat naar het gele pakket en drukt op “nu in kas” hoort de pin te kloppen.