Hoe werkt ANB5Sales – vertegenwoordigers-tool?
ANB5Sales is een mobiele tool voor vertegenwoordigers die met spullen langs klanten gaan.
Voor vertrek zorgen dat de volgende spullen mee zijn:
* geladen Switch (eventueel een lader voor in de auto) en de barcodescanner (ook geladen)
* A4 print met de settings voor de barcodescanner. Als die zijn connectie verliest heb je die nodig
* A4 print met de scancodes van je mobiele voorraad.
Voor je weggaat even op de laptop controleren:
– heb je de laatste versie: via de download-link ophalen
– is alles voor je uitgeboekt? (evt checken in filiaal0 onder jouw filiaalnaam bij bulkuitboek of er geen grote hoeveelheden / volle omdozen nog uit te boeken staan)
– zijn die laatste uitboeken ook bij jou verwerkt? (start ANB5Webconnect voor filiaal0, druk op upload filiaal-informatie, deze mag voor jouw vestiging geen fout geven over niet-verwerkte informatie)
– Synchroniseer je voorraad / assortiment en klanten met ANB5Sales
Je kunt nu op pad.
Doe synchroniseer voorraad alleen bij vertrek bij het magazijn. Er is anders een risico op voorraadverschillen tussen de bus en de mobiele applicatie.
Bij de klant
* Start ANB5Sales op en selecteer klant bij beheer
* Schapcontrole: kun je overdatum of anderszins 50% credit retouren registreren
* Aanvullen kun je het assortiment doornemen en bepalen wat je aan moet vullen
* Verzamelen kun je de scancodes vastleggen en de aantallen aangeven die daadwerkelijk uitgeleverd worden
* Kies bij ‘Beheer’ ‘klaar’ als je klaar bent
* Als je internet hebt gelijk Upload bestellingen doen
* Sluit ANB5Sales af, er vinden nu opschoonacties plaats
Na afloop en zeker ’s avonds
* Zeker weten dat de bestellingen zijn doorgestuurd
* Controleer middels inzien of er nog klanten openstaan, meldt deze klaar en uploadt ze als ze zinvolle data bevatten of gooi ze anders weg totdat alles leeg en schoon is
Termen:
Vergoed: over de datum en dergelijke, blijft bij klant ter vernietiging. Aantallen mogen op kantoor niet aangepast worden (‘destroy’)
Retour: 100% vergoed, terug naar centraal magazijn voor nieuwe scancodes. Aantallen mogen op kantoor niet aangepast worden (‘restock’)
Backorder: onvoldoende voorraad in bus, centraal magazijn moet nasturen. Hier kunnen eventueel artikelen aan toegevoegd worden (‘backorder’)
Levering: achtergelaten producten. Aantallen mogen op kantoor niet aangepast worden (‘aanvul’)
Schade: selecteer klant=KlantSchade en maak een levering. Deze wordt op kantoor aangepakt als bestelling van 0 euro en moet daar nog gefactureerd worden en gaat dan dus van de filiaal-voorraad af
Foutmeldingen:
– Foutmelding over teveel sources in gebruik: alle applicaties afsluiten en opnieuw opstarten en nogmaals proberen
– My SQL meldingen / rare data die lijkt te ontbreken: Max_connections in my.ini aanpassen naar 15000
– ik ben ineens artikelen, klanten of categorieën kwijt: applicatie verlaten en opnieuw opstarten. Desnoods hele laptop opnieuw opstarten.
Veel gestelde vragen
Q er gaat iets fout en ik moet opstarten of de stroom is op en is mijn data nu weg?
A Nee: die data zit in ene database en als je opnieuw inlogt onder die klant kun je gewoon verder werken
Q Mijn scherm re-sized (roteren) en nu is de weergave raar
A Bij control panel – scherm instellingen – vinkje bij auto roteren uitzetten
Q bij de eerste of de laatste uit een lijstje zijn gekoppelde details leeg
A met de pijltjes-toetsen eentje omhoog en omlaag verhelpt dit