Schade in mobiele vestiging afhandelen
Als het goed is, is schade aan de voorraad in een mobiele vestiging een zeldzame gebeurtenis.
* Het simpelst is dan ook om een telefoontje / mailtje te sturen naar je contactpersoon in het centrale magazijn met het verzoek om de schade voor je te registreren.
- Open ANB5Fact van de mobiele administratie
- Zoek de klant ‘KlantSchade’ op
- ‘Verkoop’ de beschadigde artikelen voor prijs 0 euro (prijs aanpassen)
Nu zijn ze uit de voorraad van de mobiele vestiging afgeboekt zonder dat er allerlei financiële boekhouding bij nodig is.
* Het kan ook via ANB5Sales geregistreerd worden.
- Kies de klant ‘KlantSchade’
- Maak een aanvul-bestellingen van het beschadigde artikel
- Scan het product op scancode uit
- Meld de bestelling klaar en upload hem
- In het magazijn wordt de bestelling met ANB5Webconnect aangepakt. Webconnect zet de prijs vast op 0 euro als de klant = KlantSchade
- Vervolgens wordt de bestelling gefactureerd vanuit de administratie van de mobiele vestiging
Uiteindelijk moet er in de administratie van de vestiging een factuur staan op de klant KlantSchade. De beschadigde artikelen staan er op met een positief aantal (+1) en prijs 0 euro. Dan worden ze correct afgeboekt van de voorraad en is er geen financiële administratie nodig.