Aanpakken klant uit de webshop

Veel klanten registreren zich nog een keer als ze hun inlog vergeten zijn. Kijk daarom eerst even of de klant al bestaat in plaats van elke nieuwe klant aan te pakken.
Typ bijvoorbeeld een stukje van de achternaam in het hokje “LOKAAL Achternaam” en klik op <Zoek lokale klant>. Als er dan niets verschijnt is het een nieuwe klant. Met de knop <Check webklanten> kan je die instellingen terug krijgen om de klant simpel te kunnen aanpakken.

Is de achternaam in de lokale database nog New_Cust dan kan je kiezen voor <Neem internet info over>. Is de klant lokaal al bekend controleer dan vooral of hij niet dubbel geregistreerd is.

Het aanpakken van een klant is een goed moment om de gegevens even te controleren op juistheid en schrijfwijze:

  • controleer de klant op dhr / mevr / firma / onbekend(=leeg laten)
  • haal het voorvoegsel (“van de” en soortgelijke) uit de achternaam en zet het in het hokje voorvoegsel / kijk of er neit info in het hokje voorvoegsel is beland die beter bij achternaam past
  • pas de schrijfwijze van postcode en telefoonnummer aan naar de standaardnotatie van je bedrijf (streepjes, spaties)
  • kijk of de prijsdif goed staat