Klanten hebben zich dubbel geregistreerd in de webshop
Helaas komt het regelmatig voor dat een klant zich nogmaals registreert. Meestal met dezelfde informatie die ook al eerder ingevuld was en dus ook al lokaal bekend is.
Controleer dat wel goed van tevoren! Als de nieuwste informatie anders is dan de lokaal bekende informatie dan moet dat in ANB5Fact (blauwe pakket) aangepast worden naar de meest actuele informatie. Pas daarna kan verder gegaan worden met het ontdubbelen.
zie ook de help over klanten synchroniseren
• Selecteer links de nieuwste webklant van de 2 klantregistraties (hoogste klantnummer) en kies rechts voor de juiste lokale klant. Doe dan <Neem lokale info over>. Je krijgt de vraag “Een bestaande klant wordt overschreven. Stoppen?” en dan antwoord je No. Nu krijg je de vraag over het samenvoegen van winkelwagentjes en oude inloginfo vervangen door nieuwe. Hier kies je voor Yes
• Nu krijg je een waarschuwing dat de lokale klantinfo niet aangepast is, daarom moet je dit niet doen als er wijzigingen in andere informatie zijn gemaakt dan de inloginformatie. Klik op OK
• Links kan je nu met rechtsklikken de nieuwste klantregistratie weggooien. Alles wat hier aan winkelwagentjes onder hing, zit inmiddels bij de oudste klantregistratie (laagste klantnummer)